Domnívat se, že lidé si nepročítají reference, to je poněkud bláhové. Bohužel řada firem si myslí, že dnes jsou lidé natolik zdatní v on-line nakupování, že už nevidí možné hrozby, které v tomto prostředí kolují nebo číhají. Ale opak je pravdou. Lidé jsou ostražití, co se týče svých financí, a tak si pročítají hodnocení firem, pokud si koupí v daném obchodě nejsou jistí. I proto firemní zkušenosti nepodceňujte, naopak se snažte budovat to správné povědomí o vaší značce.
Až 97 % dotazovaných si pročítá reference
I když se možná může zdát, že lidi reference absolutně nezajímají, není tomu tak. Z dosavadních průzkumů vyplývá, že až 97 % dotazovaných se skutečně na názory ostatních dívá, pokud si koupí daného zboží v obchodě nejsou stoprocentně jistí.
Nabízí se však otázka, kde se hodnocení firem ve skutečnosti čte. Jsou to weby shromažďující zkušenosti klientů, nebo se pro rady chodí někam jinam?
Diskuzní fóra i srovnávače
I když je pravdou, že lidé navštěvují webové stránky shromažďující zkušenosti a názory zákazníků, pro odpovědi nebo ujištění si chodí i do internetových fór. Zde však musí sledovat datum, který se k danému názoru váže. Firma se mění, tvaruje se a zkušenost, která byla vyslovena před pěti lety už dnes může být opravdu bezpředmětná.
Stejně tak se chodí pro odpovědi k různým srovnávačům, kde se většinou vypisují i pro a proti dané firmy. Tyto srovnávače bývají většinou aktualizované, tudíž zkušenosti zde je možné brát vážně.
Jak je to při nakupování přímo v e-shopech?
Je pravdou, že se počty hvězdiček nachází i u samotných produktů v e-shopech. Toto hodnocení si pročítá zhruba 35 % nakupujících. Většinou k nim sklouznou ale v okamžiku, kdy si opravdu nejsou jisti tím, jestli je daný produkt tak dobrý. Případně se hodí v okamžiku, kdy je ve hře vícero produktů a mají se rozhodnout pro jeden.