Už roky se spekuluje, že oblíbený Fiat 500 přijde i ve verzi s druhým párem dveří, jak oživené kombi Giardiniera. Jedny dveře nyní přibyly, ale jen pro pohodlnější nastupování do již existujícího Fiatu 500E.
Elektrická novinka měla premiéru letos na jaře a na první pohled se může zdát, že jde jen o upravenou verzi pětistovky vyráběné od roku 2007. V tomto případě je však auto od podlahy nové a už jen na elektrický pohon.
Fiat 500 3 + 1
Nyní však přichází třetí verze, která doplní hatchback a kabriolet s plátěnou střechou. Má označení Fiat 500 3 + 1. Na straně spolujezdce totiž pasažérům vzadu usnadní nastupování jedny malé dveře, které se otevírají opačně.
Podobné řešení známe z Mazdy RX-8, první generace Mini Clubman, ale také z elektromobilů, jako BMW i3 a nedávno k nim přibyla Mazda MX-30.
Pro malý Fiat to znamená, že na pravé straně nemá středový sloupek a dveře mají křídlové otevírání, menší bez viditelné kliky.
Pro mladé rodiny s dětmi
Fiat tvrdí, že verze 3 + 1 byla vymyšlena pro ty, co si oblíbili Fiat 500 se spalovacím motorem a za 13 let jeho existence dospěli do etapy života, kdy si zakládají rodinu a potřebují vozit dítě do školy a na kroužky. Stále však žijí ve městě a kvůli parkování zůstávají věrní malým autům.
Ačkoli klientela zní dost specificky, takové řešení zlepšuje například i manipulaci s autosedačkou. Výhodou má být i fakt, že dítě si za jízdy nemůže otevřít zadní dveře, protože to je možné až po otevření předních dveří.
Zabudovaná výztuž supluje B-sloupek a fiatky je díky přídavným dveřím o 30 kilogramů těžší.
hlavně stylově
Fiat 500E 3 + 1 se začne prodávat v edici la Prima, která obsahuje bohatou výbavu, například automatickou klimatizaci, full-LED světla, 17palcové hliníkové disky.
Sedadla, volant i přístrojová deska jsou potaženy eko kůží, nechybí ani elektronická parkovací brzda, adaptivní tempomat, sledování dopravních značek či kamera s 360-stupňovým pohledem.
Edice la Prima je k dispozici ve třech barvách – ve zlaté Rose, modré Glacier a černé Onyx. Později 3 + 1 bude také ve výbavách Passion a Icon lišící se kapacitou baterie a dojezdem.
Elektrická fiatky má výkon 88 kW (120 koní) a elektromotor je napájen 41 kWh baterií. Auto zvládá rychlonabíjení s výkonem 85 kW, tehdy mu na 80 procent energie stačí 35 minut. Dojezd na jedno nabití Fiat udává 320 kilometrů.
Zatímco starší Fiat 500 s benzínovým motorem dostal pro nižší emise a spotřebu litrový tříválec s mild-hybridem a prodává se u nás s cenou od 10 990 eur, nový elektrický Fiat 500E začíná při částce 34 900 eur. Dá se tak předpokládat, že nová verze 3 + 1 s náročnější řešenými dveřmi, bude ještě dražší.